XXI Festiwal Teatru Otwartego 2018
PIĄTEK — 6 lipca
Godz. 16.00–19.00 „Ale Heca” Strefa zabawy, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową (plac c)
Ale Heca! to sprawdzony organizator imprez dla dzieci w całej Polsce. Od 2008 roku zdobył zaufanie wielu cenionych firm, placówek i klientów indywidualnych. Tworzą go wyjątkowi i kreatywni animatorzy, osoby na co dzień pracujące z dziećmi w różnorodnych placówkach i organizacjach. Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do zabawy maxi grami oraz ogromnymi bańkami mydlanymi.
Godz. 17.00 „Żeglarze siedmiu mórz” Teatr Rozrywki „Trójkąt”, Rynek (plac a)
Każdemu znany jest termin „morskie opowieści” — synonim niestworzonych historii. Spektakl „Żeglarze siedmiu mórz” jest skonstruowany z takich właśnie, nieprawdopodobnych fabuł, które, co najciekawsze, w większości są oparte na rzeczywistych wydarzeniach, jednak mocno zmienionych i ubarwionych. Przez to, przedstawienie ma wymiar także edukacyjny, od morskich legend, do informacji geograficznych i historycznych, a także przyrodniczych. Osią spektaklu jest powrót na ląd dwóch skonfliktowanych „wilków morskich”, którzy snują swoje opowieści, a „szczury lądowe”, prowadzące nudne, domowe życie, z zazdrością się temu przysłuchują.
Teatr Rozrywki Trójkąt istnieje od 2010 roku. Jego ulubionym sposobem wypowiedzi są formy komiczne, aczkolwiek realizował i poważniejsze przedstawienia. W repertuarze posiada spektakle zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci, przy czym skonstruowane są tak, by były atrakcyjne dla wszystkich widzów oraz wysoce interaktywne.
Godz. 18.00 „Punch & Judy” Teatr A3, Rynek (plac b)
„Punch & Judy” bawi publiczność ironią, ciętą ripostą, humorem, wartką akcją i lekką fabułą. Każdego bawi co innego: dzieci — wielkie maski i zabawne historie, dorosłych — komizm sytuacji i słowa. Kolorowy świat żartu wciąga zarówno dzieci, jak i dorosłą publiczność w historię rodem z każdej typowej miejskiej społeczności: Punch — rozbrykany wisus i wrzaskliwa matrona Judy toczą walkę podjazdową o dowodzenie w sytuacjach, które zdarzają się wszystkim i na co dzień. Ponieważ do akcji wkraczają postaci Konia, Psa, Policjanta i Doktora — historia nabiera rozpędu, rozmachu i rubaszności. Spektakl grany w konwencji dell arte przez trzech aktorów wcielających się w siedem postaci ubranych w barwne, karykaturalne kostiumy. Żonglują dowcipem, przełamują dystans przestrzeni gry dzielącej aktorów od publiczności oraz łączą grę w żywym planie z grą kukłami za parawanem.
A3Teatr zasadniczo nie posługuje się tekstem, ale niekiedy po niego sięga. Nie jest teatrem tańca, a jednak ruch łączy z muzyką. Nie jest pantomimą, a gloryfikuje gest. Nie trzyma się linearnych historii, a aktorów wiąże siatką wzajemności; wodzi na pokuszenie humoru i zasępienia, przerysowania zwyczajności, groteski i absurdu. Przetwarza codzienność tworząc z niej kod rytuałów, niezależnych aktów, które układają się na scenie w kolejne odsłony, sekwencje. Widzom pokazuje kalejdoskop obrazów — nie nazywa rzeczy do końca, pozostawia tę sferę odbiorcy.
Godz. 19.00 „Wspomnienia z kufra wyciągane…” Teatr „Zielona Gęś” DDSW, sala teatralna Świdnickiego Ośrodka Kultury (Rynek 44)
„Wspomnienia z kufra wyciągane…” to zbiór opowieści z życia babci Doroty, które z dziecięcą ciekawością i lekkością wyciąga od niej jej słodka wnuczka Zuzia. Zabiera widzów w podróż do świata, który już odchodzi w zapomnienie, ale problemy i radości zostają te same. Choć na zewnątrz wszystko jest inne, w środku człowiek nadal jest taki sam — tak samo bezbronny wobec śmierci i miłości, tak samo poszukujący radości i swojego miejsca w życiu. W tym niezwykłym kufrze kryją się historie, moje i twoje. Już czas. Pora je odkurzyć.
Teatrzyk „Zielona Gęś” przy Domu Dziennego Pobytu „Senior-Wigor” działa od 11 lat. Na deskach ŚOK‑u mogliśmy oglądać go nie raz, a na Festiwalu Teatru Otwartego gościł już czterokrotnie. To teatr amatorski, tworzony z pasją i dużym zaangażowaniem. Inspirację czerpie ze sztuki pantomimy i tańca, przemawia bardziej obrazem niż słowem. Średnia wieku aktorów to 70 lat!
Godz. 20.00 „Klaun w Balonie” Teatr Klauna Feliksa, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową (plac c)
Feliks na oczach widzów realizuje marzenie o lataniu. Pomysłowy klaun organizuje wielką wyprawę balonem, konstruuje helikopter i podejmuje próbę wystartowania zbudowanym przez siebie samolotem. Podczas spektaklu dzieci poznają tajemnice pantomimy, iluzji, muzyki i żonglerki. „Klaun w balonie” to duża dawka śmiechu i wspaniałej zabawy dla całej widowni. Dobra zabawa gwarantowana!
Godz. 20.30 „Memy” wernisaż wystawy Marty Frej, Galeria Fotografii (Rynek 44)
Marta Frej — malarka, ilustratorka , animatorka kulturalna, prezeska Fundacji Kulturoholizm. Laureatka nagrody Okulary Równości 2015, przyznawanej przez Fundację im. Izabeli Jarugi- Nowackiej. Obecnie pracuje w Centrum Promocji Młodych w Częstochowie.
Godz. 21.30 „27 krótkich spojrzeń” Grupa LINEACT, Rynek (plac a)
Czy każda historia zaczyna się od spojrzenia? Ile historii zawiera się w samym spojrzeniu? Spektakl „27 krótkich spojrzeń” to ruchowa rozprawa artystów z tematem poszukiwania miłości. Tańcem i muzyką opowiadają historię o spotkaniu z drugim człowiekiem i tęsknocie za bliskością. O obecności, którą doceniamy dopiero doświadczając nieobecności. W spektaklu tradycyjne, obrzędowe myślenie o relacji dwojga ludzi zderzone jest ze współczesną kulturą wielozadaniowości, ciągłej pogoni, mijania się, a sfera rzeczywistości miesza się ze sferą wspomnień i marzeń zobrazowanych tutaj widowiskowym podniebnym tańcem na linach. „27 krótkich spojrzeń” to widowisko teatralno- taneczne, w którym taniec realizowany jest zarówno na poziomie publiczności, jak na ścianie budynku.
Grupę LineAct tworzą artyści wielu dziedzin sztuki. Ich misja opiera się na poszukiwaniu nowatorskich i oryginalnych rozwiązań w tworzeniu widowiska teatralnego w przestrzeni miejskiej. Każdy spektakl jest w znacznym stopniu podporządkowany tej części tkanki miejskiej, w której powstaje. Wchodzi w dialog z architekturą, rozpoznaje jej ruchowy potencjał, nie poprzestaje jedynie na biernej interpretacji obrazu. Grupę inspirują często historie i tradycje lokalne.
SOBOTA — 7 lipca
Godz. 16.00–19.00 „Ale Heca” Strefa zabawy, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową (plac c)
Ale Heca! to sprawdzony organizator imprez dla dzieci w całej Polsce. Od 2008 roku zdobył zaufanie wielu cenionych firm, placówek i klientów indywidualnych. Tworzą go wyjątkowi i kreatywni animatorzy, osoby na co dzień pracujące z dziećmi w różnorodnych placówkach i organizacjach. Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do zabawy maxi grami oraz ogromnymi bańkami mydlanymi.
Godz. 17.00 „Smerf Ważniak leci w kosmos” Teatr Terminus A Quo, Rynek (plac a)
„Smerf Ważniak leci w kosmos” to historia wymyślona przez duet Edward Gramont – Cezary Molenda, odwołująca się do stereotypowych zachowań bajkowych smerfów walczących nieustannie z okropnym prześladowcą Gargamelem. Historia jak w filmie: Smerfy znajdują miejsce na zbudowanie wioski, gdzie powstają domki-grzybki. Idyllę zakłóca obecność Klakiera i Gargamela i jego chęć unicestwienia Smerfów. W końcu Smerfy po naradzie postanawiają zbudować rakietę i wysłać Gargamela w kosmos. Podstęp się udaje, Gargamel wchodzi do rakiety, by po „odpaleniu” wrócić na ziemię, pokonany, cały umazany błotem.
Terminus A Quo to teatr alternatywny działający od roku 1976 w Nowej Soli. Teatr wykorzystuje eksperymentalne formy pracy scenicznej oparte na doświadczeniach Jerzego Grotowskiego. Na przestrzeni 40 lat swojej działalności grupa ma za sobą ponad 200 premier. Założycielem teatru, reżyserem wszystkich przedstawień i autorem większości z nich jest Edward Gramont.
Godz. 18.00 „Bill Bombadill” FRIKart, Rynek (plac b)
Czy jesteście gotowi na wejście do magicznego świata żonglerki, akrobatyki, pantomimy i oryginalnych gagów? Tylko ostrożnie, bo to jazda bez trzymanki — „Bill Bombadill” sprawi, że będziecie pękać ze śmiechu, a potem przecierać oczy ze zdumienia. „Bill Bombadill” to rodzinne, interaktywne, pełne humoru show z elementami kuglarstwa, pantomimy oraz akrobatyki. Świetnie bawią się na nim dzieciaki i dorośli. Bill nie pozwoli stać bezczynnie — wchodzi z widownią w dialog i wciąga ją na scenę!
Dla FRIKart sztuka cyrkowa to nie lwy skaczące przez obręcze i foki odbijające piłkę — sztuka cyrkowa to siła, zręczność i wyobraźnia tkwiące w człowieku! Udowadnia, że żonglerka, pantomima i taniec z ogniem potrafią zachwycać artyzmem i profesjonalizmem, ale też bawić lepiej niż najzabawniejsze komedie. Spektakle FRIKartu to ciarki na plecach i terapia śmiechem — idealne propozycje dla dorosłych i dla dzieci. Misją zespołu jest przekonanie ludzkości, że sztuki cyrkowej można się nauczyć. Dlatego też pomagamy złapać bakcyla, kształtujemy charakter i pokazujemy, że żonglowanie, akrobacje i cyrkowe triki to świetny sposób na spędzenie czasu i rozwijanie cech, które tylko pozornie nie są związane ze sztuką nowego cyrku.
Godz. 19.00 „Magiczne drzwi” Teatr Alelale, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową (plac c)
Spektakl „Magiczne drzwi” opowiada historię dziewczynki, Hani, która czuje się nieakceptowana przez rówieśników. Nie czując z nimi porozumienia, poszukuje innych form spędzania wolnego czasu, budując własne światy. Na swej drodze napotyka magiczne drzwi, przez nie, wkracza do świata wyobraźni, a potem do świata sztuki. Tam spotyka najważniejsze osobistości: Panią Wyobraźnię, Pana Światłocienia, Barwy Podstawowe, Perspektywę o wielu obliczach. Co wyniknie dla niej z tego spotkania? Czy odnajdzie w świecie sztuki nowych przyjaciół, a może zaprzyjaźni się ze swoimi rówieśnikami? Hania, w podróży, przemierza świat sztuki, ale przede wszystkim, odkrywa siebie samą. Spektakl przybliża podstawowe pojęcia ze świata sztuki. Odpowiada na pytania: czym jest perspektywa, kompozycja i jakie są ich rodzaje, czym jest dwuwymiar, a czym trójwymiar. Ale jest też opowieścią o poznawaniu samego siebie, odkrywaniu talentów, akceptacji, przyjaźni.
Teatr Alelale tworzą: Iga Jambor-Skupniewicz, Karolina Suchodolska, Karolina Kasprzak, aktorki spragnione teatralnych wyzwań. W kręgu ich zainteresowań znajduje się przede wszystkim teatr formy, teatr lalek. Są związani z Bydgoszczą, ale grają wszędzie tam, znajdują odbiorców. Realizują spektakle kameralne. Grają dla dorosłych, dla młodzieży, dla dzieci. Ich misją jest edukacja przez teatr. Eksplorują teatr formy, wgryzając się w sferę pierwotnej muzyczności teatru, traktując swoje ciało i elementy scenografii jak instrumenty.
Godz. 20.00 „Matka Polka od wszystkiego” Niezależny Zespół Primberki, sala teatralna Świdnickiego Ośrodka Kultury (Rynek 44)
Spektakl opowiada o młodej dziewczynie, która migruje do Wałbrzycha w trudnych latach dziewięćdziesiątych — „miasta bez perspektyw” .Tu w obcym i nieprzychylnym środowisku samotnie buduje własny dom i rodzinę. To opowieść o wielkich planach i ambicjach zderzonych z twardymi realiami życia. Przedstawia siłę i odwagę, ale też kruchość i subtelność kobiet. Artystka nie ogranicza się jedynie do wyśpiewania utworu, interpretuje go aktorsko. Jej piękny, melodyjny głos w połączeniu z charyzmą i temperamentem scenicznym zamieniają piosenki w małe dzieła sztuki.
Pomysłodawcą spektaklu jest Bożena Olizarowicz po mężu Oleszkiewicz — aktorka, lalkarka, piosenkarka, laureatka wielu nagród artystycznych. śpiewająca aktorka, wszechstronnie utalentowana. Laureatka wielu muzycznych konkursów. Występuje z zespołem Primberki (piano — Bartosz Warkocz Warkoczyński, akordeon — Erwin Grzelecki, kontrabas — Michał Kuźnicki, perkusja — Bartek Libera, teksty piosenek — Dorota Jagodzińska; kompozycje — Bartosz Warkoczyński i Bożena Olizarowicz po mężu Oleszkiewicz).
Godz. 21.30 „Mistrz i Małgorzata” Teatr Formy, Rynek (plac a)
Moskwa lat trzydziestych. W mieście, w którym rządzi Stalin, szaleją zbrodniarze komunistyczni, panuje socrealizm a Bóg nie istnieje, pojawia się — wraz ze swoją przedziwną świtą — ekscentryczny konsultant z zagranicy, specjalista od czarnej magii. Szybko okazuje się, że stary porządek zostaje wywrócony do góry nogami, a w dobrze znaną codzienność wkracza chaos i niepokój. Tak w skrócie przedstawia się zarys fabularny „Mistrza i Małgorzaty” Michaiła Bułhakowa — jednej z najwybitniejszych, najbardziej popularnych powieści w dziejach światowej literatury. Artyści Teatru Formy przygotowali jej wersję pantomimiczną, tzw. mimodram. To współczesna, odwołująca się do klasycznego filozoficznego motywu walki dobra ze złem, choreograficzna opowieść o naturze człowieka, niezmiennej od lat i od lat poddawanej tym samym próbom. Archetypiczne ukazanie walki dobra i zła, dwóch natur drzemiących w ludzkiej istocie znajduje tu swe idealne odbicie w wyrazie plastycznym, ruchu, muzyce, a także w efektownej scenografii.
Teatr Formy istnieje od 1996, prowadzony jest przez Józefa Markockiego, który wyrósł z Wrocławskiego Teatru Pantomimy i szkoły mistrza Henryka Tomaszewskiego. Wszyscy członkowie zespołu są zawodowymi aktorami, a formacja jaką tworzą wyrasta z tradycji polskiego mimu zbiorowego.
Impreza towarzysząca:
Godz. 16.00 Familijne warsztaty plastyczno-teatralne „Rytm w ruchu, obrazie i dźwięku”, Galeria Fotografii (Rynek 44) — zapisy do 5 lipca: h.szymanska@sok.com.pl
NIEDZIELA — 8 lipca
Godz. 16.00—19.00 „Ale Heca” Strefa zabawy, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową (plac c)
Ale Heca! to sprawdzony organizator imprez dla dzieci w całej Polsce. Od 2008 roku zdobył zaufanie wielu cenionych firm, placówek i klientów indywidualnych. Tworzą go wyjątkowi i kreatywni animatorzy, osoby na co dzień pracujące z dziećmi w różnorodnych placówkach i organizacjach. Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do zabawy maxi grami oraz ogromnymi bańkami mydlanymi.
Godz. 17.00 „Tobi show” Cichy Teatr, Rynek (plac a)
Clown Tobi to postać, która wciąga widzów w świat magii. „Tobi show” składa się z serii interesujących etiud, do których Clown wciąga swoją publiczność. Wszystko, co ma dla swoich widzów mieści się w jego czarodziejskiej walizce. Poczynając od żonglerki piłkami, maczugami, aż do mrożącej krew w żyłach próby z nożami. Potrafi też wyczarować z kapelusza kulę i za sprawą swych zdolności zobaczyć, co nas czeka. Tobi po Świecie podróżuje na magicznym jednokołowym rowerze, ale żeby wyruszyć potrzebuje pomocy publiczności. Pokaz jest zabawną interaktywną formą, która jest kierowana do osób od lat 3 do 103.
Godz. 18.00 „O ósmej na Arce” Zdrojowy Teatr Animacji, Rynek (plac b)
„O ósmej na Arce” to intrygująca historia opowiada o przygodach pingwinów oraz o ich wystawionej na poważną próbę przyjaźni, przede wszystkim jednak porusza w lekki, bardzo przystępny dla najmłodszych sposób istotne problemy filozoficzne. Bohaterowie spierają się o to, czy Bóg istnieje, a jeśli tak, to dlaczego go nie widać, czy jest sprawiedliwy, co jest dobre, a co złe, czy można zrobić komuś krzywdę i nie ponieść za to kary… Dyskurs ukazuje dziecięcą ciekawość świata, odwagę w zadawaniu ważkich pytań, trafność spostrzeżeń na temat spraw najważniejszych.
Zdrojowy Teatr Animacji założony został przez znanego wrocławskiego aktora Andrzeja Dziedziula, powstał jako Scena Lalkowa przy Jeleniogórskim Towarzystwie Społeczno-Kulturalnym. Zajmował wtedy dwa pokoje przy ul. Drzymały. Pierwszą premierą nowej sceny (5.12.1976) była baśń według J.Ch. Andersena „Kto się boi królowej śniegu” w reżyserii Andrzeja Dziedziula. Momentem przełomowym w życiu teatru było otrzymanie własnej sceny, czyli Teatru Zdrojowego w Cieplicach w 2000 roku. Obecnie funkcjonuje pod nazwą: Zdrojowy Teatr Animacji.
Godz.19.00 „Zaczarowana Walizka” Teatr Bajka, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową (plac c)
„Zaczarowana Walizka” to autorski spektakl lalkowy o mocy przyjaźni i miłości. Dopowiada niedopowiedziane. W małych walizkach mieszkają lale, laleczki, lalunie. Mają w nich domki i ogródeczki. Wspólnie pracują i gospodarzą. Mogłyby posłużyć za przykład niejednemu człowiekowi. Lecz czasem zdarzają się kłótnie i psikusy — wówczas do akcji wkracza sam Pan Walizka.
Teatr Bajka działa od 15 lat, to autorskie przedsięwzięcie Bożeny Oleszkiewicz — aktorki, lalkarki, piosenkarki i animatorki kultury. Tworzony jest przez aktorów związanych na co dzień z Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu, a w swojej działalności koncentruje się na spektaklach dla młodszego widza. Stawia głównie na ożywczą moc martwych przedmiotów. Odwołuje się do dziecięcej wyobraźni i kreatywności.
Godz. 20.00 „Kopciuszek” Teatr Piaskowej Animacji, sala teatralna Świdnickiego Ośrodka Kultury (Rynek 44)
Widzowie staną się świadkami bardzo rzadkiej sztuki oraz niezwykłego widowiska, które pozostaje na długo w pamięci. Na dużym ekranie za pomocą światła, piasku i cienia powstanie autorska interpretacja bajki o Kopciuszku. Nowe spojrzenie na znaną od dawna historię, niezrównana animacja tworzona na żywo, zabierze widza w niezwykłą podróż do magicznego świata baśni.
Teatr Piaskowej Animacji „Fieb” — piaskowa animacja to bardzo rzadka i oryginalna sztuka, która na długo pozostaje w pamięci. To niezwykłe połączenie muzyki i wzruszającej historii powstającej na oczach widzów
Godz. 20.45 „My body No body” Alchemia teatralna, Rynek — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową (plac c)
Popularne, utwierdzone w średniowieczu, a tak naprawdę zaproponowane z pełną mocą już przez Platona twierdzenie, że ciało jest więzieniem dla duszy domaga się dzisiaj krytycznego spojrzenia, a w konsekwencji poważnej reinterpretacji trwającego tysiąclecia binarnego podziału na ciało i ducha, a priori stawiającego to drugie wyżej w hierarchii wartości. Należy się zastanowić czy to właśnie nie ciało jest dzisiaj najbardziej gorącym polem batalii społecznych i politycznych. Ciało, które może stać się nie tylko symbolem pewnych dążeń wolnościowych ale być rzeczywistą przestrzenią zapisu epoki. Nasze ciała nieustannie podlegają represjom politycznym, biernej zbiorowej agresji, wymogom społecznym czy też ekonomicznym. Zasadne wydaje się postawienie pytania: Czy ciało jeszcze wciąż należy do mnie? Czy być może tak naprawdę to duch więzi moje ciało i nie pozwala mu na pełnię egzystencji ze względu na moralność, schematy funkcjonowania komórek społecznych etc. Reżyserowani przez Andrzeja Błażewicza Alchemicy chcą w spektaklu „My body No body” zbadać nasze ciała w przestrzeni, sprawdzić jak zachowują się jeśli wyjmiemy je z normatywnych schematów codzienności, wydestylujemy. Czy będziemy zdolni zobaczyć jeszcze człowieka? A może dostrzeżemy tylko cały absurd tego do czego tak bardzo zdążyliśmy już przywyknąć?
„Alchemia teatralna” to pomysł na aktywizację i inspirację zachowań twórczych przedstawicieli różnych grup wiekowych oraz stworzenie możliwości do aktywnego uczestnictwa w kulturze poprzez poszerzenie oferty artystycznej edukacji pozaszkolnej oraz realizację działań edukacyjnych służących idei kontynuacji wartości tworzących poczucie tożsamości kulturowej poprzez rozwijanie ekspresji twórczej i kreatywności. W ramach projektu zawiązały się dwie grupy teatralne: młodzieży i dorosłych, obie prowadzone przez tych samych instruktorów. Niezamknięte na siebie, przeciwnie, często pracujące i występujące wspólnie są dowodem na możliwość realnej wymiany międzypokoleniowej.
Godz. 21.30 „Cyrk bez przemocy” Teatr Klinika Lalek, Rynek (plac a)
Cyrk bez Przemocy” to ekologiczne, lalkowe widowisko cyrkowe, w którym w rolach zwierząt występują lalki i duże „nadmarionety” (marionetki zwierząt w ich naturalnych wielkościach), a w rolach artystów cyrkowych aktorzy w planie żywym. Głównymi lalkowymi bohaterami naszego cyrkowego widowiska jest przystojna Żyrafa, zakochana w treserze, śpiewaczka I tancerka, potężny Lew, który ryczeć potrafi i chce pożreć tresera I Słoń, wirtuoz gry na trombonie, który umie stać na trąbie i potrafi latać! Żyrafa zaśpiewa o Miłości do Natury, Lew nauczy nas odwagi, a Słoń pokaże, że wszystko w życiu jest możliwe. W rolach ludzkich zobaczymy Treserów, Siłaczy, Żonglerów, Clownów….
Klinka Lalek powstała w 1988 roku na wydziale lalkarskim szkoły teatralnej we Wrocławiu. W 1991 przenosi się do Wolimierza i odtąd działa jako wiejski i wędrowny teatr lalkowy. Teatr grywał w całej Polsce, odwiedzał też wiele krajów Europy (Finlandia, Francja, Hiszpania, Rumunia, Niemcy, Austria). W spektaklach granych głównie na łąkach i ulicach udział biorą: ogromne lale, machiny jeżdżące, grające instalacje, stwory, ludzie i żywioły. Muzyka grana jest na żywo przez orkiestrę i aktorów.
Impreza towarzysząca :
Godz. 16.00—19.00 Plenerowy Happening Teatralny „Kantor Wymiany Gestów” Teatr Formy (pokazy specjalne: 16.45,17.45,18.45), Rynek — obok Informacji Turystycznej
Idea projektu opiera się na przeprowadzeniu cyklu happeningów i warsztatów. Narzędziem jest tu teatr ruchu, aktorzy — mężczyzna i kobieta będą umieszczeni w przyczepie campingowej specjalnie przygotowanej oznakowanej tak, aby przykuwała uwagę zarówno tych uczestników projektu, którzy przyjdą tam celowo na to zdarzenie jak i tych tzw. przypadkowych widzów. Aktorzy w specjalnie przygotowanych kostiumach mają doczepione linki do różnych części swojego ciała, za które widzowie mogą pociągać z zewnątrz animując w ten sposób aktorów-marionetki, wchodząc jednocześnie z nimi w interakcję.
plac a — wejście do biur ŚOK, przy słupie ogłoszeniowym
plac b — wejście główne do Teatru
plac c — dziedziniec pod Wieżą Ratuszową